Hector JO15-1 pakt weer 3 punten!

De jongens van Hector JO15-1 hebben de laatste paar wedstrijden flink wat  tegenslagen te verwerken gehad. Op het sportieve vlak wel te verstaan, want van de laatste 4 wedstrijden werden er 2 verloren en 2 gelijk gespeeld. Het jammere daarbij was, dat telkens op het laatst een voorsprong uit handen werd gegeven.

Zaterdag 8 april kwam Suryoye uit Enschede op bezoek. Een team net iets onder Hector op de ranglijst, maar zoals al vaker is gezegd zegt dat helemaal niets.

De toch al kleine selectie van Hector werd nog verder uitgedund doordat Sander zich met een blessure afmeldde en ook Wieger was niet van de partij wegens een polsbreuk.

Drie jongens van de JO13-1  werden opgeroepen om het team aan te vullen. Julian, Tom en Nick konden op deze manier weer mooi speelminuten maken.

Hector moest meteen na de aftrap flink aan de bak. De jongens uit Enschede gingen meteen vol in de aanval en de eerste 10 minuten had Hector eigenlijk weinig tot niets in te brengen. Sterker nog, ze kwamen zelfs op achterstand. Suryoye kreeg een hoekschop en deze werd op een fraaie manier binnengekopt door een van de spelers.  Ruben had het nakijken.

Het leek toen dat Hector was wakker geschud, want vanaf dat moment kwamen ze eindelijk in hun spel. De bal ging rond en er werd van achteruit opgebouwd. De eerste kansjes kwamen. Berthil kreeg de bal aangespeeld, nam hem prachtig aan en vanuit de draai schoot hij, maar de keeper kon redden. De volgende kans was wel raak en werd gescoord door Koen. De assist hierbij kwam op naam van Silas.  Er kwam veel gevaar via de rechterkant doordat telkens Chris op snelheid zijn tegenstander eruit liep en op deze manier een paar mooie voorzetten kon afleveren. Dat resulteerde tot 2 keer toe bijna tot een goal. Wat later kwam dan toch de 2-1. Het was Berthil die de bal fraai in de hoek schoot. En nog vlak voor rust werd de voorsprong nog verder uitgebouwd.  Het was wederom Chris die op rechts doorkwam, de achterlijn haalde en de bal precies op maat voor Berthil klaarlegde die de bal kon binnenwerken. Met een 3-1 voorsprong gingen ze de rust in.

Met een goed gevoel gingen de jongens de 2e helft in. Maar het was alsof de duvel ermee speelde, want voor de zoveelste keer kwam Hector slecht uit de startblokken in de 2e helft. Ze lieten Suryoye weer voetballen en helaas door een beetje onoplettendheid achterin kon Suryoye de achterstand weer verkleinen. En nog geen 5 minuten later maakten ze zelfs gelijk. Jammer en onnodig want eigenlijk gaf Hector het spel zelf uit handen. Met nog een kwartier op de klok werden gelukkig de mouwen opgestroopt. Ze gaven het niet op en gingen voor de volle 3 punten. Na een mooie actie werd Silas neergehaald en de scheidsrechter gaf terecht een strafschop die door Silas zelf werd genomen. Onberispelijk schoot hij de bal in de hoek. Ze stonden weer op voorsprong.

De laatste paar minuten waren nog behoorlijk spannend, maar Hector slaagde er in om de wedstrijd uit te spelen zonder nog een tegengoal te incasseren.  De winst was dus een feit, maar wat hebben ze het zichzelf weer onnodig moeilijk gemaakt. Wel knap dat ze zich weer herpakten na de 3-3 en er vol voor bleven gaan. Dat is toch wel karakter tonen. Gefeliciteerd met de overwinning jongens.