Discutabele beslissing scheidsrechter kost Hector punten.

Na drie wedstrijden met teleurstellend resultaat wist Hector waar ze aan toe waren. Na een aftastende beginfase liet Hector al snel zien dat het in Enschede niet aan strijdlust zou ontbreken. Uit een goed genomen vrije trap van Wesley Zwoferink werd Christian Jiminez met het hoofd gevaarlijk maar hij miste het doel.
Ook EMOS toonde veel strijd en kwamen een paar gevaarlijk dicht bij het doel van de weer sterk keepende Hector doelman Daniël Kolbe. Doordat de doelman van de thuisploeg een terugspeelbal in de handen pakte kreeg Hector een indirecte vrije trap in het strafschopgebied. Wesley Zwoferink kreeg de bal er net niet in. Na een half uur voetballen ging Joery Wenderman er geblesseerd af en werd vervangen door sterkhouder Joost Minkjan.
Vlak voor rust het moment van de wedstrijd. Uit een hoekschop kwam er een kans voor Sjoerd Koster. De bal werd met de hand gekeerd door een EMOS speler en in plaats van een penalty te geven, wees de discutabele scheidsrechter naar de kleedkamers om thee te gaan drinken. Alles op het Sportpark van EMOS verbijsterd achterlatend.
De Hector spelers waren door deze trieste beslissing niet van slag en in de 2e helft werd er opnieuw goed gevoetbald. De betere kansen waren voor Hector. Marinus Wolters en Jorno de Vries wisten de goede EMOS doelman echter niet te verschalken. De 0-0 einduitslag was gezien de kansenverhoudingen een terecht resultaat en de manier waarop Hector zich tegen EMOS presenteerde, geeft hoop voor de aanstaande wedstrijden in de slotfase van de competitie.

Op tweede Paasdag speelt Hector om 14.00 uur tegen LSV. Pupil van de Week is dan Babken Khachadorian uit Hector JO9-2.