Bekertoernooi voor Hector JO17-1 ten einde

De 2e bekerwedstrijd toog Hector JO17-1 naar Nijverdal om tegen SVVN JO17-2 te spelen.

Hector trapte af, leed balverlies en het eerste schot op goal was al een feit. Keeper Kayin Geubel kon makkelijk de bal pakken. SVVN drukte Hector het eerste kwartier achteruit maar echt gevaarlijk werden ze niet. Hector kwam hierna iets meer uit de verdrukking maar het was SVVN dat een grote kans kreeg. Kayin redde en fanatiek verdedigingswerk zorgde ervoor dat er niet werd gescoord. Hector trok eindelijk ook iets meer ten aanval. Pepijn Wending besloot om te passen i.p.v. te schieten en de eindpasses waren niet op maat waardoor er niet gescoord kon worden. Een schot van Berthil Schabbink ging nog over.
SVVN kreeg in de 20e minuut een mogelijkheid die niet werd benut. Hector nam over en counterde. Een verkeerde inspeelbal van Ibrahim Yalcin leverde echter balverlies op. SVVN counterde tegen en Hector had heel veel mensen voor de bal staan. Ook nog eens niet adequaat verdedigen leverde de 1-0 op voor SVVN.
In de 26e minuut leek Hector op gelijke hoogte te komen. Een vrije trap van Joey Winkel werd goed ingekopt door Ibrahim. Met veel geluk werd de bal gepareerd door de keeper en in de rebound werd er helaas niet gescoord. De aanvallen gingen nu over en weer. Na een aanval over links met Pepijn, Lars Peezenkamp en Jorn Morsink kwam laatstgenoemde alleen voor de keeper. Helaas kon de keeper net redding brengen.
SVVN kreeg ook een paar mogelijkheden maar de schoten en/of cornerballen leverden niets op. Hector counterde in de laatste minuut van de eerste helft goed. Joey kon over de gehele as doorstomen. Zijn bekeken schot werd uiteindelijk fantastisch met de vingertopjes over getikt door de keeper. De corner leverde niets meer op zodat met een 1-0 stand werd gerust.

De tweede helft werd met goede moed begonnen maar werd al zeer snel vroeg verstoord. Een als voorzet bedoelde bal werd verkeerd beoordeeld door Kayin en de bal verdween paardoes in de goal, zodat de 2-0 in de 41e minuut een feit was. Hierna kreeg Hector een aantal mogelijkheden om te scoren maar Koen Peterman zijn schot was te slap, de rebound kon niet worden binnengetikt door Ibrahim. Een schot van Joey ging voorlangs. Tevens was het opvallend dat veel passes (net) niet aankwamen om tot goede mogelijkheden te komen. Of de bal aannames waren verkeerd. Mede hierdoor scoorde SVVN in de 47e minuut de 3-0 na balverlies van Siem Stevens.
Koen kreeg hierna weer een mogelijkheid maar wist niet te scoren. Hierna pakte SVVN de draad weer op en door niet adequaat te verdedigen kon een voorzet simpel binnen worden getikt in de 57e minuut. Drie minuten later werd het 5-0 door verkeerd op te stellen in de verdediging. Het schot dat de SVVN-speler afvuurde werd ook nog eens van richting veranderd zodat Kayin kansloos was. Hierna liet SVVN de teugels wat vieren en kreeg Hector ook nog kleine mogelijkheden maar Jorn en Siem wisten het net niet te vinden zodat Hector (ietwat geflatteerd) terecht verloor met 5-0 en is uitgeschakeld in de beker.

The Man of The Match vandaag:        Stijn Alink