Actie voor Sem groot succes!

Tijdens de wedstrijd Hector tegen GFC is een inzamelingsactie gehouden voor de aanschaf en onderhoud van een Freestyle Libre voor Sem Minkjan. Dit apparaatje meet actuele bloedsuiker waarden zonder dat er geprikt hoeft te worden. Iets dat Sem nu tientallen keren per week moet doen.
Kosten voor aanschaf en gebruik van de Freestyle Libre zijn ongeveer € 1500 per jaar. Omdat deze apparatuur niet wordt vergoed door de zorgverzekering, is Maria Heinhuis (tante van Sem) samen met Lisan Visser een inzamelingsactie gestart om de Freestyle Libre voor Sem te kunnen aanschaffen.
Onderdeel van deze actie was een collecte tijdens de Goorse derby. De vele aanwezigen op ‘t Doesgoor, zowel groen wit als rood zwart, maar ook aanwezige Twenthe en Phenix leden hebben flink in de buidel getast. Ook Hectors hoofdsponsor Webhelp was middels Gertjan Morsink één van de gulle gevers.
Aan het eind van de middag kon met veel trots een resultaat van € 2868 worden bekendgemaakt!
De actie loopt nog door en hopelijk is het mogelijk om ook voor andere kinderen een degelijk apparaatje te kunnen aanschaffen!