GFC en Hector in evenwicht in matige derby.

GFC tegen Hector was een matige derby. Beide ploegen waren te bang om te verliezen en vanuit de defensie werd er door beide ploegen te weinig opbouwend gevoetbald. Hector was technisch wel iets beter maar kon voetballend ook deze middag het verschil niet maken. Na een half uur spelen kwam Unal Kel goed door over rechts en werd binnen de 16 meter onderuit gehaald. De toegekende strafschop werd gemist door Marinus Wolters, de normaal zo trefzekere spits van de Hectorianen.

In de 2e helft hetzelfde spelbeeld. Twee angstige ploegen die er een “hoogstaand” duel van maakten. Vanuit de verdediging ging de bal hoog door de lucht en er viel voor de aanwezige toeschouwers weinig te genieten. Hector schoot nog een keer een bal op de paal. In de 78e minuut was het wel raak. Een goede voorzet van Joost Minkjan werd prachtig ingeschoten door Wesley Zwoferink en door dit enige technische hoogstandje van de wedstrijd  zette hij daarmee zijn ploeg op 0-1. GFC zette aan voor een slotoffensief en het was Tim Wassink die GFC een punt bezorgde. Voor GFC was dit punt loon naar werken want de ploeg had 90 minuten lang keihard gewerkt.
Hector is aanstaande zondag vrij en op zondag 27 November speelt de equipe van Mark Dijkstra een thuiswedstrijd tegen Rood Zwart, weer een hofderby waar hopelijk het nodige publiek op af komt. Aanvang van de wedstrijd is om 14.00 uur.