JO15-2 trapt binnen 1 minuut 2 keer af!

Op de vroege zaterdagochtend vertrok Hector JO15-2 naar Almelo om in de ochtendmist te voetballen tegen Oranje Nassau. Gelukkig kwam de zon snel tevoorschijn!

Iets eerder dan 8:45 uur mocht JO15-2 de wedstrijd beginnen. Na snel balverlies was de eerste de beste aanval al raak voor ON: 1-0 achter! Dus voor 8:45 uur mocht (moest) Hector alweer opnieuw aftrappen. Dit keer was wel iedereen wakker en snel leek het er al op dat de gelijkmaker niet uit kon blijven.

Met de leenspelers Tygo, Kars en Jip van D1 kreeg JO15-2 meer grip op de wedstrijd. Door het meespelen van de D1-ers kon de opstelling iets aangepast worden: Jeroen op rechtsbuiten was een ware plaaggeest voor de ON-verdediging. Nadat Jeroen al snel de 1-1 had gescoord greep de coach van ON in: Jeroen kreeg een nieuwe bewaker, maar die maakte het hem niet veel moeilijker deze ochtend.

Toch zag ON kans om op een 2-1 voorsprong te komen. Omdat JO15-2 vaak de aanval kon zoeken, met de middenvelders Wieger, Julian en Kars/Jip als goede aansluiting bij de voorhoede die naast Jeroen bestond uit Kenai (aanspeelpunt in de spits) en Bram (als de man van de acties en voorzetten op linksbuiten). Maar zoals vaker gebeurt in de voetballerij als je denkt de 2-1 te kunnen maken, scoort de tegenstander uit één van de spaarzame tegenaanvallen. Ook nu lieten de verdedigers Rick (was-ie nou linksachter of linksbuiten? hij was in ieder geval altijd op de juiste momenten weer achterin), Furkan (die altijd zijn mannetje staat), Hansje (die altijd weet waar de bal komt en waar de bal daarna naartoe moet) en Tygo zich niet uit het veld slaan. Sterker nog, JO15-2 herpakte zich goed en scoorde via Wieger na een prima dribbelactie vanaf het middenveld de verdiende gelijkmaker, op slag van rust.

Na rust hetzelfde spelbeeld. JO15-2 bleef de bovenliggende partij. Een voorsprong hing in de lucht. En gelukkig kwam die er ook: na een mooi steekballetje van Wieger stond Julian alleen voor de keeper en zette Hector op een 3-2 voorsprong. Daarna was het weer de beurt aan Jeroen: met een prachtige goal zette hij het team op een veilige 4-2 voorsprong. Een misschien iets te overmoedig JO15-2 kreeg het nog even benauwd nadat een kwartiertje voor tijd ON toch nog de 4-3 weet te maken, maar kon Jeroen de voorsprong weer vergroten: 5-3!

De laatste 10 minuten nog één omzetting: er vielen geen doelpunten en JO15-2 vertrok met 3 punten weer huiswaarts, ondanks de snelle achterstand.