Hector JO17-1 in de top twee!

Hector JO17-1 speelde vandaag een thuiswedstrijd tegen de nummer 5, zijnde Wilhelminaschool JO17-2. Een goed voetballende ploeg, zo bleek.

In het begin golfde het spel op en neer met een schietkans voor Hector en een voor Wilhelminaschool. Beide acties leverde niets op.

In de 6e minuut werd een vrije trap zeer snel genomen door Joey Winkel. Hij speelde Ibrahim Yalcin aan in de loop en alleen voor de keeper maakte “Ibra” het koelbloedig af in de verre hoek. 1-0.

Er ontstond hierna veel middenveld voetbal waarbij Wilhelminaschool meer balbezit had. Beide ploegen creëerden niet echt uitgespeelde kansen omdat veelal de eindpass net niet over kwam.

Het leek er op dat Hector met een voorsprong de rust in zou gaan maar na balverlies op het middenveld en daarna niet doordekken op de bal kon de behendige Wilhelminaschool speler tegendraads in de verre hoek de gelijkmaker produceren zodat er met 1-1 werd gerust.

Na de rust pakte Hector het energieker aan. Het hield de mond dicht tegen elkaar en de scheidsrechter, iets wat de tegenstander niet deed en zichzelf daardoor uiteindelijk uit de wedstrijd speelde.

Hector zette de tegenstander vanaf het fluitsignaal onder druk en dat leverde een schietkans op voor Johan van Nieuwenburg. Dit schot ging echter naast. Een voorzet van Ibrahim wou Berthil Schabbink met een omhaal tot doelpunt omtoveren maar zijn artistieke kunst reikte niet zo ver dat hij de bal goed kon raken. In de 45e minuut mocht Hector ingooien op de linkshalf positie. Berthil werd ingegooid en leverde een prima pass over de verdediging af op de inkomende Ibrahim. Die maakte de perfecte voorzet op ook al een perfecte manier af door de keeper met een lob te passeren, 2-1.

Hector bleef druk zetten en Wilhelminaschool kwam er nauwelijks meer uit.

Wanneer ze er uit dreigden te komen, was er de resolute verdediging en keeper die dit verijdelden.

Na een te diepe bal van achteruit werd de keeper van Wilhelminaschool ingespeeld. Deze speelde de laatste man in die werd opgejaagd door Berthil en Ibrahim. Laatstgenoemde kwam hierdoor in balbezit, omspeelde de keeper, behield het overzicht en gaf breed op Berthil die de 3-1 binnen kon werken.

Hierna kreeg Hector nog een paar kleine kansjes en schietkansen. Een cornerbal werd nog door Berthil op de lat gekopt maar gescoord werd er niet meer.

Hector behaalde, vooral op basis van de 2e helft, (waarbij er als eenheid/team keihard werd gevochten en een goede teamprestatie werd neergezet) een verdiende overwinning en is nog steeds ongeslagen.

The Man of The Match vandaag:        Het hele team, HECTOR JO17-1.