Ook tegen GFC geen overwinning door late tegentreffer

Hector heeft zondag met 1-1 gelijkgespeeld tegen stadsgenoot GFC. De groen-witten kwamen aan het eind van de eerste helft op voorsprong maar gaven het in de blessuretijd weg.

De wedstrijd begon veelbelovend, GFC kreeg in de derde minuut namelijk al een grote kans. Daarna volgden veel blessurebehandelingen en overtredingen.  De Hectorianen kropen pas laat uit hun schulp. Het duurde  tot de 37e minuut voordat Hector gevaarlijk werd, Unal Kel gaf de bal voor op Lars Nobbe maar die kon de bal niet aannemen waardoor de kans verloren ging.

Ondanks het rommelige spel van beide ploegen viel er toch nog een doelpunt, Marinus Wolters stuurde Wesley Zwoferink de diepte in en de laatstgenoemde werd in de zestien neergehaald door Dennis Vorkink, arbieter Besselink wees naar de stip. Cris Haverslag verzilverde het buitenkansje in de veertigste minuut.

In het tweede kwart was GFC logischerwijs op zoek naar de gelijkmaker. Hector loerde zichtbaar op de counter.  Onder andere Lars Nobbe en Wesley Zwoferink kregen kans om de 0-2 te maken. Maar toch was het GFC dat in 89e minuut de 1-1 aantekende, Daan Zwierink wist de uitstekend keepende Daniël Kolbe toch nog te passeren.

Door dit gelijkspel is Hector geen hekkensluiter meer. Volgende week mag Hector nog een wedstrijd inhalen tegen BSC Unisson. Dan zouden de groen-witten weer een paar plaatsjes kunnen stijgen. Er wordt op ’t Doesgoor om 14.00 afgetrapt.