Hector JO13-1 wint terecht Hofderby.

In de wedstrijd tegen Markelo JO13-2 trok Hector JO13-1 de goede lijn van vorige week door. Want ook nu weer was de inzet zoals het zou moeten. En het voetbal hield gelijke tred met die inzet: gewoon goed!

Vanaf het begin was Hector de betere, maar in een aantal één tegen één situaties tegenover de keeper van Markelo kwam Hector net te kort. Maar de mooie combinaties die werden opgezet waren een plezier om naar te kijken. Vanuit het middenveld verstuurde Kars fraaie passes, onderschepten Sem M., Joep en Damy veel ballen en speelden deze vervolgens goed in.

Waardoor de voorhoede met Sem K. op rechts, Timo als kaatser in het midden en Luuk op links veel gevaar kon stichten.

In het eerste kwartier kreeg Markelo een paar kleine mogelijkheden, maar het centrale verdedigingsduo Stef en Tygo speelde sterk. Jip op rechtsachter en Daan op linksachter hadden hun tegenstanders goed in bedwang. En daarachter, ach dan hoeven we al niks meer te zeggen. Coen dus.

In de 15e minuut werd Luuk weggestuurd op links, ging richting achterlijn, trok de bal goed voor en Sem K. kon hem prima binnentikken.

Drie minuten later was het Timo die op links de bal kreeg, goed keek en prima teruglegde op Damy die koel scoorde. En nog voor rust kwam Hector op 0-3 toen een schot van Timo geblokkeerd werd maar voor de voeten van Joep kwam. Die scoorde beheerst.

Direct na de aftrap voor de tweede helft veroverde Sem K. de bal, liep goed door en scoorde de 4-0!

De wedstrijd leek daarmee beslist. Hector liet de teugels wat vieren, de boys waren natuurlijk ook best wat vermoeid door die sterke eerste helft. Markelo werd sterker maar Hector liet ze niet echt gevaarlijk worden. Op één keer na toen er fraai gescoord werd en de 1-4 eindstand werd bereikt.

Door deze overwinning heeft Hector JO13-1 de aansluiting met de middenmoot verkregen. En nu eerst een stevige middenmoter worden, dan kijken wat er nog meer mogelijk is.