Slap Hector onderuit in Bentelo

Hector heeft vandaag een nederlaag geleden bij Bentelo. Na een 0-1 voorsprong gaven de Hectorianen de voorsprong in de blessuretijd van de tweede helft weg.

Na het gelijkspel van vorige week waren de Gorenaren gebrand op een overwinning in Bentelo, de ploeg die vorig seizoen nog in de 5de klasse uitkwam. Maar Bentelo kwam goed uit de startblokken en testte keeper Daniël Kolbe enkele keren, gelukkig was onze keeper zoals gewoonlijk weer geweldig en pareerde hij alles.

De groen-witten kregen in het eerste helft maar twee kansen. De eerste was voor Mark Alink, na een goede actie en pass van Marinus Wolters. Alink schoot de bal niet hard genoeg in de hoek. Marinus kreeg aan het eind van de eerste helft zijn ‘kansje’, een geweldige actie van Remy Dijkstra werd helaas niet verzilverd door onze spits.

Hector voelde aan het begin van de 2de helft dat er meer in zat dan een punt. Maar kansen creëerden de groen-witten amper. Daarom werd Arno Katera gebracht. Helaas kon de rechtsbuiten niet vaak bediend worden. Maar de 0-1 kwam er toch, Marinus Wolters legde de bal klaar voor Wesley Zwoferink en die verschalkte via een verdediger de keeper van Bentelo.

De Benteloërs lieten zich echter niet uit het veld slaan. Alles ging op de aanval en daar kwam in de 84e minuut de gelijkmaker uit. Een goede voorzet vanaf de zijkant werd tegendraads ingekopt. Bentelo voelde dat er meer te halen was en ging voor de 2-1. Die kwam er in de laatste seconden. Een afgeslagen voorzet werd in een keer op de pantoffel genomen en belandde schitterend achter onze keeper.

Na 2 wedstrijd hebben we dus nog maar 1 punt. Over de 2 weken wacht opnieuw een streekgenoot, Markelo. Hopelijk pakken we onze eerste punten op sportpark Endemansdijk.