JO15-1 wint Hector toernooi!

‎De competitie zit er weer op voor Hector JO15-1. Met als eindresultaat een keurige derde plaats, mede te danken aan een mooie inhaalrace op het einde. De laatste 4 wedstrijden werden allen in winst omgezet en de 3e plaats was daardoor een feit.

Na de competitie volgen de toernooien en traditiegetrouw werd bij Hector het jaarlijkse Henk Nijenhuis toernooi gehouden.
Hector JO15-1 was ingedeeld in een poule met DEC, Bentelo, GFC en VV Twenthe. Pittige tegenstanders allemaal  en de omstandigheden waren ook op z’n zachts gezegd pittig, want het kwik kwam boven de 30 graden Celsius uit vandaag. Dat werd dus zweten geblazen.

De eerste wedstrijd tegen GFC eindigde in 0-0. Twenthe was de tweede tegenstander en in 13 minuten (de duur van elke wedstrijd) ging Hector met een mooie 2-0 overwinning aan de haal. In de derde wedstrijd tegen DEC creëerde Hector veel kansen maar kwam het nog niet tot scoren. Tot in de laatste minuut toch nog de 1-0 werd binnengekopt. De laatste wedstrijd tegen Bentelo zou de beslissende zijn. Een overwinning was sowieso genoeg voor de 1e plaats maar bij een gelijkspel waren ze afhankelijk van de tegenstander in een andere partij.
Ook in deze wedstrijd kreeg Hector en paar goeie kansen maar deze werden niet verzilverd. 0-0 was dus het eindresultaat en ze waren daardoor afhankelijk  van de uitslag van hun naaste concurrent. Dat was in dit geval GFC en doordat zij ook met 0-0 gelijk speelden, was Hector toch de uiteindelijke winnaar. De resultaten voor Hector na een hele middag voetbal waren dus, 2 gewonnen, 2 gelijk en geen doelpunt tegen en dat maakte dat ze terecht de 1e plaats hebben gehaald. Een prachtig resultaat met een mooie beker als beloning.