Hector verliest van kampioen Barbaros

Hector heeft vandaag met 1-2 verloren van Barbaros. Door deze nederlaag zijn de Hengeloërs kampioen van de 4e klasse B.

Barbaros kwam goed uit de startblokken. De Turkse voetbalclub creëerde veel kansen. Daniël Kolbe kon ruim een kwartier zijn doel schoonhouden. Maar toen was een geweldig afstandsschot zelfs hem te machtig. Het technisch zeer sterke Barbaros had zoals verwacht het beste van het spel.

Maar tot ieders verbazing maakte Hector plots de 1-1. Een goed uitgespeelde counter kwam via Cris Haverslag bij de debuterende B-speler Diego Roes, die zijn debuut glans gaf met een doelpunt. Na die goal begon Hector beter te voetballen en hield het zelfs gelijke tred met Barbaros.

Hector begon de tweede helft goed. Met een uitstekend debuterende Diego Roes. Hij zette in 50e minuut een actie op die uiteindelijk bij Cris Haverslag terecht kwam. Hij schoot de bal hard in de hoek, maar de keeper van Barbaros bracht redding. Barbaros was wakker geschud en begon weer beter te voetballen. Dit leidde al heel snel tot de 1-2 voorsprong. De topscorer van deze klasse, Hakan Kocoz, sneed naar binnen en trof via een Hectorspeler doel.

In de 70e minuut kregen de meegereisde Barbaros-supporters door dat Avanti verloren had. Dit betekende dat Barbaros hoe dan ook kampioen werd. Toch gaf Barbaros de voorsprong niet meer uit handen.

Nog wel leuk om te vermelden was dat niet alleen Diego Roes maar ook de 17-jarige Jeroen Heuten zijn debuut maakte. Dani Francis startte dit seizoen voor het eerst in de basis.

Volgende week speelt Hector de laatste competitiewedstrijd, uit bij Aramea. Hector staat negende en zal daar ongeacht het resultaat bij Aramea ook blijven staan.