Hector komt tekort tegen Rood Zwart

Hector verloor zondag met 2-1 van Rood Zwart. Lang leek het op een doelpuntloze wedstrijd af te stevenen. Maar de doelpunten werden voor het laatste kwartier bewaard.

De groen-witten konden zich na de volle buit vorige week eigenlijk veilig wanen. Dat was te zien aan de opstelling. Kai Grievink mocht voor het eerst in de basis starten. Met 2 kansjes kon de B-junior zijn puike wedstrijd helaas geen glans geven.

In de 1ste helft was te zien dat de 22 hoofdrolspelers eigenlijk nergens meer voor voetbalden. Een paar spaarzame momenten zorgden nog voor opleving. Maar daar was het voor rust ook wel mee gezegd.

Na de thee veranderde er niet veel aan dat spelbeeld. Tot dat pardoes de 1-0 voor Rood Zwart binnen viel. De rechtsbuiten van Rood Zwart kon na een dekkingsfout makkelijk binnen koppen. Het deed de wedstrijd wel een beetje goed. De Hectorianen gingen meer aanvallen. Dit leidde 5 minuten later de 1-1 in. Een geweldige uittrap van Daniël Kolbe kwam via Marinus Wolters bij de ingevallen Unal Kel terecht en die schoot de bal langs de doelman van Rood Zwart heen.

Hector was tevreden met deze tussenstand. Rood Zwart wou daarentegen toch de 3 punten hebben. Dat gebeurde: diep in de blessuretijd tastte Daniël Kolbe mis na een vrije trap, het doel was leeg en de bal werd tegen hetnet gewerkt.

Volgende week komt Barbaros op bezoek. Als de Hengeloërs winnen zijn ze kampioen in 4e klasse B.
Pupil van de Week is dan Stan Moes uit Hector JO9-1.